Kong vinter, hudpleie og secret

Snørike dager

Snøfreseren jobber på spreng mot de massive snømengdene, og bilen får noen røffe runder med kosten. Likevel rekker jeg ikke å ta unna horden med snø, og må ofte kjøre til jobb med et fjell på biltaket.

Bilene til Remy står trygt forvart i garasjen, mens jeg har min stående ute i vær og vind. Det er jo bare plass til to..

Men den komforten må han nesten få ha i yrket som brannkonstabel. Alltid må han være beredt til å rykke ut, raskt og uhindret.
Det har kommet så utrolig mye snø her hos oss! Men vinterlandskapet er et fantastisk skue, og gir sine gleder og ulemper på sitt vis.

Det er kaldt og luften er frisk. Innimellom kan en kjenne snev av vedfyring, som ikke alltid er av god sorten. Men i nøden spiser fanden fluer. Strømmen er dyr, og da må en fyre med det en har. Selv om lukten måtte rive i nesen..

 

Heart maker

Hagen er snørik og innfrir til kreativitet!
Denne har jeg presentert i flere barnehager, til stor fascinasjon og glede for barna.

 

Frossne hjerter

Se så!

Treet er ferdig dekorert med hjerteformede figurer. Noen kaller dem også for «snø epler» 🙂

 

 

100% True

Nytt på denne bloggen vil være at jeg i ny og ne deler noen små hemmeligheter ♥
Og alt jeg legger ut er av 100% sannhet!

 

For 17 år siden gjennomførte jeg en kosmetisk operasjon på en privat klinikk i Trondheim.

Noen som kan gjette på hva dette var? 🙂

 

Gua Sha

På usminket og ren hud masserer jeg inn serum og oljer.
Her bruker jeg en Gua Sha stein av typen «grønn jade», som stimulerer til økt blodsirkulasjon og glød i huden. Ved regelmessig bruk sies det at fine linjer kan bli utglattet, og ansiktet få et mer definert utseende.

 

Redskaper

Jeg har opptil flere sorter med massasje verktøy (også til kropp!).
Disse er av grønn jade og rosenkvarts som er kjent for å ha pleiende egenskaper for huden ♥ Gevinsten er også den avspennende effekten den har på hud og muskler ved massering. Det sies også at hevelser også kan forebygges, noe som er ypperlig om morgenen og etter en lang arbeidsdag.

 

Hudpleierutine

Har ofte fått høre at jeg har så fin hud. Men bak en flott hudkvalitet ligger det litt jobb bak. Heldigvis er det helt enkelt å oppnå dette gjennom gode rutiner!
Oppfordrer også til å drikke rent vann. Det er gratis fra springen, og den beste tørstedrikken. Vann renser ikke bare kroppen og holder oss hydrert, men bidrar også til en sunn og fin hud.
Hudproblemer har de fleste av oss i blant, noe jeg selv har måttet hanskes med. Men det har heldigvis blitt bedre etter at jeg tok noen grep!

Ca 2 ganger i uken starter jeg hudpleierutinen med å tørbørste huden. Døde hudceller blir børstet bort, i tillegg til at en stimulerer kroppens evne til å kvitte seg med avfallsstoffer. Blodsirkulasjonen økes, huden får glød, en jevnere hudtone, økt cellefornyelse og mye mye mer!
Deretter skrubber jeg huden i dusjen med sukkerskrubb, og påfører huden avslutningsvis med nærende oljer eller krem. Bruker produktene fra glöd serien til Sophie Elise, som jeg ELSKER!
Sukkerskrubben dufter av sukker, og kremen av «strawberry cake scent». Dessuten inneholder den shea smør som gjør godt for huden. Sophie Elise har gjort en helt fantastisk jobb med å utvikle sitt varemerke, og treffer veldig godt hos meg på duftene og kvaliteten i produktene.

 

 

Nailster

I min hverdag har jeg ikke tid til å bruke flere timer på neglesalong, selv om det hadde vært det mest praktiske for min del! For hendene bruker jeg mye, noe som sliter på neglene. Det hadde da vært fint med en neglelakk som holdt seg fin lenge!
En løsning blir derfor å fikse neglene selv på ordentlig vis, her med apparatet til Nailster. Må innrømme at jeg grugledet meg litt til å teste ut dette, da jeg er så redd for å gjøre feil.

 

GLOSSY

Men neglene ble utrolig flotte og glossy! 🦋

Er superfornøyd med resultatet, selv om jeg må øve meg mye på teknikkene. Tenker jeg også kommer til å bestille meg en del ekstrautstyr for å kunne lage meg de mest fantastiske negler!

 

SECRET

På spørsmål om hvilke kosmetisk operasjon jeg har gjennomført, er svaret:

 

  • Synskorrigerende øyeoperasjon

 

Og jeg har aldri angret!

Men skremmende var det. Fikk klar beskjed på klinikken om at operasjonen kunne gjøre meg blind. For jeg hadde litt kompliserte øyne å behandle, med ulik synsstyrke og skjeve hornhinner..

Pappa var med meg og ønsket helst at jeg skulle snu. Men jeg orket ikke et liv hvor en ikke kunne se stort.
Uten linser/briller var det som å ha hodet under vann. Det var bare tåke..  Husker godt hvor trist dette gjorde meg, da jeg fra siden 6. klasse begynte å se dårligere og dårligere..

Å tilslutt få oppleve å få synet tilbake ga meg en følelse av frihet og fornyet livsglede.

 

Kos inne

Flere som er litt tunge i kroppen for tiden? 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg