Hverdag og antiklimaks

Kaffe latte & sjokkis

Dette var tidenes hardeste start om morgenen, å begynne rett på skole og jobb etter juleferien. Natten ble også spolert av at vi fikk en ukjent katt i hagen vår. Da klikket det for de to godeste kattene våre og hylekoret ble satt i gang!

Det skar seg inn i veggene, og gikk gjennom marg og bein. Slik katteskrål gjør.

 

Rammeskjeiv

Det har gått i personalmøte og digital skole, som krevde mye fokus. Noen våkne celler hadde jeg heldigvis, til tross for en heavy start på dagen.
Flere rundt meg så også ut til å være slagne.. Så jeg var ikke alene i det trette selskapet.

 

Supplement

Det går i kalde og varme drikker, både hjemme og i farta!

 

To do list

Mine mål som er satt for året. Listen kunne vært myye lengre, da det er flust med forbedringspotensiale. Men her har vi altså en knippe!
Å omgi seg med gode mennesker, er et av de desidert viktigste punktene jeg vil vektlegge her.
Men nå er det slik at man må borti det aller meste av personligheter i hverdagen, og da har man ikke bestandig et valg der..
En kommer uansett langt med å distansere seg fra de man kjenner trykker en ned.
Man er ikke forpliktet til å ta i mot eder og galle fra andre, når man heller kan velge langt koseligere personer å ha rundt seg og i sitt miljø.

Det neste på tavla er kosthold. Jeg spiser så og si ALT jeg har lyst på (og ikke alltid med måte!) 😅🙈
Men det er aldri feil å gjøre en aldri så liten oppjustering..
Her må jeg fremdeles jobbe for å spise gode og sammensatte måltider, med så rene produkter/råvarer som mulig. Vi spiser f.eks litt for lite fisk her i huset, noe vi ønsker å bli flinkere på!

Så var det trening next up!
I min hverdag har jeg bare en viss tilmålt tid, hvor timene skal disponeres utover jobb, hjem og alt som kretser rundt barna.
Her må jeg bare forsøke etter beste evne å få tatt disse spaserturene, samt snike inn litt styrketrening..
På generelt basis er jeg jo aktiv gjennom jobben min, hvor jeg står og går flere timer i løpet av dagen. Men det er så viktig å forebygge kroppen mot potensielle belastningsskader, så det vil jeg bli flinkere på.

Så var det dette med å holde fokus og være mer  strukturert.
Det innrømmer jeg at kan være vanskelig i det hverdagslivet jeg lever i. For det skjer stadig mange ting, og flere tanker må være i hodet samtidig. Det er da jeg kan risikere å både glemme eller rote med alt fra avtaler, til praktiske ting.
Derfor må jeg bli strengere på å sette av tid til ethvert gjøremål, og at jeg får sitte i fred med det jeg holder på med(noe jeg sjeldent får i hjemmet, med barn rundt meg). Det har ofte hendt at jeg har måttet kjøre multitasking, hvor jeg bl.a lager middag mens jeg samtidig hører på lydbok varianter av skolebøkene. Tiden må nyttes godt:)

Å legge seg tidlig er en evig kamp hver dag, da mye praktisk må gjøres i forkant. Men målet er nå at jeg med god planlegging skal kunne sikre meg 8 timer søvn hver natt. Det er helt nødvendig for å kunne fungere optimalt hver dag!

Så har vi det aller siste punktet som går ut på å gjøre ting som gjør en glad.
Ja, hverdagen kommer jo med sine krav og prestasjonsjag. Og da er det utrolig lett å ramle inn i et tungt mønster, hvor pliktene blir en altoppslukende ting. Det er lett å glemme seg selv og sine behov da..
Vet veldig godt med meg selv at jeg går på veggene om jeg ikke får utløp for kreativitet og glede. Noe jeg får av å gjøre det jeg har lyst til å gjøre.
Så jeg velger noe så enkelt som å vie mer plass til det som gir glede i hverdagen!
Det er også viktig å belønne seg selv for den harde innsatsen man legger i sitt liv og gjøren. Da vil man ha det langt bedre med seg selv, og prestere bedre♥

 

Julegave fra søster

Fikk så utrolig fin julegave(litt forsinket) av søsteren min Merete, som jeg gleeeder meg til å prøve!❤️❤️❤️🥰

Nå skal neglene bli fine, og ulltrøya holde meg varm gjennom vinteren♥

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg