Skal ikke på TikTok

Det er ikke grenser for hva som finnes av muligheter der ute, og sosiale nettverk er en av dem. Vi kommuniserer via dem og påvirker alle mulige målgrupper. Det er fri flyt av både bilder og videoer, hvor formålet er å nå ut til så mange som overhode mulig. Både budskap og temaer finnes i alle skalaer. Jeg har i det siste gjort meg opp noen refleksjoner:


Jeg skal faktisk ikke på TikTok.

Hvorfor?

 

For det første så kom jeg over følgende:

Og så dette, for å nevne noe!

 

For det andre så har jeg barn som ser opp til meg som voksenperson og mor. Ønsker derfor ikke å bidra til at TikTok blir noe som skal være kult å bruke.Vet at dette er en helt normal ting å være bruker av, og som nesten alle i dag har. Det finnes selvsagt mennesker som disponerer TikTok på en positiv og givende måte, også til gode formål. Men jeg vil bare ikke bli assosiert med dette. Dødsfallene har gått inn på meg, og jeg blir oppriktig lei meg over å se hva utviklingen gjør med barn og unge..
Barn som er inne på TikTok kan også fort komme over ting som er skadelige for dem, psykisk og fysisk. Man vet bare aldri hva som ligger og lurer bak neste sveip..

Datteren min på 9 år har mast mye om TikTok, som er godt hypet opp i enkelte miljøer.

Jeg vet at jeg ikke kan få henne helt fra TikTok i det lengste, da tilgangen vil finnes så fort hun går utenfor døren. Men jeg kan si til henne hvorfor jeg velger å ikke bruke det, og kanskje med dette sette i gang noen tanker. Jeg vil at hun skal kjenne til mine verdier. Hun må vite at også hun er et forbilde for sine venner, og andre barn forøvrig. Men gruppepresset vil komme fortere enn vi aner.

Når jeg nå vet at barn har måttet bøte med livet for en «challenge», samt skjønnhetstips som går på tvers av all fornuft- så er jeg ikke i tvil!

Evig takknemlig for at jeg er barn av 80-tallet. Det var ei herlig tid å vokse opp på, og ikke satt vi bak iPad skjermer og slikt. Vi var mye utendørs og lekte oss.

Foreløpig holder jeg meg til Reels videoer på Instagram. Det er der jeg kommer til å legge ut mine videoer..

 


Nå er det viktig å være mye ute i frisk luft, og få med seg sol/dagslys før mørketiden kommer. Naturen er også på det aller vakreste nå.
Det er høstkaldt, men til tross for dette var det en gruppe ungdommer som tok seg et bad i området. Til vinteren skal jeg forsøke meg på isbading igjen med en herlig gjeng!

 

Å se på høstens vakre fargespill er terapi i seg selv.

 

Sikkert supergiftig, men pen å se på. Kunne godt tenke meg til å plukke sopp for å anvende det i middag, men da vil jeg med fordel henge med en erfaren soppsanker.

Skogen bugner av spennende ting!

 


Eventyreren Kasper går sjeldent av veien for turer i skog og mark. Eldste vår foretrakk imidlertid å besøke ei venninne:)

 

Det beste med utfluktene ute i det fri, er at vi har arenaen for oss selv, og kan slippe oss mer løs. Deilig er det også å kunne få snakke litt fritt om løst og fast. Alt handler om å investere i fritid og hverandre. Hverdagen er stort sett bare jobb og rutiner, så sørg for å snike inn litt kvalitetstid! Det er selve limet i forholdet.

 

Har begynt å tenke litt ekstra på kostholdet, for det er nå det er så viktig å fylle på med vitaminer og god næring!
Her har jeg f.eks gjort nudlene litt sunnere, og tilsatt brokkoli, squasj og gullerøtter.Toppet det også med sesamfrø og pepper. En fin måte å bruke opp grønnsaks rester på, og sørge for et sammensatt kosthold der man kan.

        klem fra Trine❤️

Følg meg gjerne på Instagram!

Instagram: trinenygardsvoll

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg