Fullt kjør

Det går i ett om dagene og mye skjer!
Bruker fremdeles en god del tid på skole og jobb, men er også godt i gang med å strukturere dagene mine for å rekke over mye annet..

Har også begynt å etablere et nyere mindset, hvor jeg bl.a øver meg på å praktisere Wu Wei metoden.
Wu Wei bygger på en taoistisk tanke filosofi, hvor en lærer seg å takle livet på en uanstrengt måte. Det er kunsten å bare la ting «flyte» og forholde seg rolig, selv når livet er et eneste virvar. Det er der mange fort går på en personlig smell, da en stresser seg unødig opp over ting. Og særlig det man ikke har kontroll over..
I min jobb i barnehagen blir jeg spesielt utsatt for dette, da jeg er i en posisjon som ambulerende.
Min oppgave er da å ha et overblikk over alle barn på avdelingen, og gripe inn der det trengs. De dagene hvor jeg jobber slik, er jeg «dagens sjef».
Det er en veldig spennende rolle å ha, men også krevende. Vil beskrive det litt som å være jazzmusiker. For samme hva som skjer og møter meg, så må jeg få det til å fungere «musikalsk». ALT er spontant og uforutsigbart!
Det krever et vell av kunnskap og teknikker i bunn, for å vite hvordan en navigerer seg igjennom enhver situasjon.
Uansett hva som kommer av hendelser og forventninger, må jeg takle det med stoisk ro.
Å skape ro og harmoni er min kjerneoppgave, samtidig som jeg må se barna.
Som framtidig leder får jeg på den måten god erfaring, ved å lære å ta gode avgjørelser, ha et overblikk og reagere raskt. Men en god lederrolle handler også i stor grad om å være ydmyk, lyttende og åpen. Å anerkjenne andres tanker, meninger og syn er en viktig oppgave! Alle ansatte er verdifulle, noe jeg aktivt jobber for å synliggjøre og verdsette.
Jeg setter også teori ut i praksis og veileder der jeg kan.

Og det er der Wu Wei kommer inn. Den skal sikre meg mot å bli overveldende sliten. For det å avgrense energibruken min, vil føre til at jeg lettere slapper av og får overskudd.

 

Energipåfyll i hjemmet

Ikke ofte en får anledning til å hente hvile, så de gangene jeg har mulighet til å være hjemme så koser jeg meg.
Er veldig klar over at min travle hverdag har gått hardt utover det sosiale livet, noe jeg virkelig må beklage💖🙏🏻💖 Å være student, arbeidstaker og mor har sin pris. Jeg kan ikke alltid gjøre som jeg vil, da jeg har en mann som er mye borte i jobbsammenheng.
God kommunikasjon derimot, er viktig for meg for at ting skal fungere👌🏻 Og jeg kan alltids strekke meg for å få til en avtale eller to i sosiale settinger..

 

I mulm og mørke

Her er jeg på vei til skolen og campus samling i Kristiansund!
Vekkerklokka ringer 05.20, og jeg må beregne over 1t i kjøring for å ta meg dit.

Å studere som voksen er ingen spøk. Selv om jeg tar en deltidsutdanning, er studiebelastningen på 75%. Jeg har også en 60% stilling i bhg, og to barn å følge opp. Men jeg får det utrolig nok til på et vis!

 

På vei til undervisning

Sammen med medstudentene iler vi mot klasserommet. Og ofte blir det knapt nok tid til å lage seg så mye som en kaffekopp fra skolens automat..

Løsningen blir at jeg tar med medbragt hjemmefra. Men med litt tålmodighet kan en få tak i litt av hvert fra kjøpesenterets kafé, som
bare befinner seg et steinkast unna skolen!

 

Lunsjtime!

Støtter meg helt og holdent til mine studievenner, også når det kommer til matveien.
De periodene hvor vi er på campussamling er det nemlig viktig å kose seg ekstra!

Så jeg unner meg alt fra sunne salater og varmmat, til ferskpresset juice, smoothie og kvalitetskaffe ♥

 

Futura kjøpesenter

Her er jeg og en liten gjeng på vei til kjøpesenteret, for litt shopping i matpausen!
Ryktene gikk om at BikBok skulle legge ned butikken, så jeg sikret meg jeansbukser til skampris👌🏻

Kjempekoselig og fint kjøpesenter dette, med god service🥰

 

NAM!

Mye godt å få tak i fra café disken. Det er dyrt men verdt det synes jeg. Tørre knekkebrød må gi tapt her!

 

Øvelse

Etter å ha plukket opp barna fra håndball og fotballtrening, stikker vi innom far som er ute på øvelse med laget sitt i brannvesenet. Det er spennende det! ♥

 

Oppussing

Eldstejenta vår var lei av den gamle tapeten og den kjedelige veggfargen. Så nå er den «skrellet» av og klar til å males om!
Fargen har hun fått plukke ut selv, så blir spennende å se sluttresultatet:)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg