En brannmann vender hjem- en viral hit

En hel måned har gått siden vår kjære Remy reiste nordover for å gå Brann og Redningsskolen i Fjelldal. Barna og jeg måtte derfor tilpasse oss en hverdag uten han, og jeg fikk straks en del å gjøre på hjemmebane. Ønsket om å ha 8 armer, en indre ubegrenset motor og et døgn med flere ekstra timer, gjorde seg stadig gjeldende i tankene. Nå var jeg både herre og frue i eget hus, og min røst skulle barna nå lystre.
Jeg var nesten overbevist over at gubben så fram til denne lange «ferien» fra oppvask og energiske barn, som herjer på nivå med en roterende snøplog. Ja godt skulle det også være å få slippe husmora, som omtrent må fange han inn med lasso for å få han med på «oppdrag hverdags kabal».
Men nei. Reisen så han slett ikke fram til, og avskjeden ble både vond og trist. Men avgårde måtte han, for framtiden og jobben sin skyld. Dette har også lenge vært en drøm for Remy, og nå skulle det endelig skje!
Flyet lettet avgårde mot nord, og igjen sto trekløveret i Molde.

Dagene har gått i ett og vi greide omsider å trampe oss igjennom regn, varme dager og fandens oldemor. Ikke sjeldent dro vi ut på små utflukter, hvor valget falt på skog og strand. Der fant vi glede og ro, og kveldsmaten tok vi også ute noen ganger.

 

Her nyter vi det siste av solens stråler før den sank ned i horisonten. Å gjøre litt annerledes ting i hverdagen gir både glede og spenning for små og store. Dagene ville nå bli mange i ventetiden, så her var det bare å være kreativ og aktivisere seg og barna!

 

Kveldsmaten fortæres. Både jeg, Nora og Kasper sover ekstra godt om nettene etter spennende turer i frisk luft.

 

Her en dag lovet jeg barnehagebarna fra jobben min, at jeg skulle ta med pinnedyr. På fridagen min tok jeg de med meg hjemmefra, noe som var stor stas for barna! Mange dristet seg også til å ha dem i hånden, og det var gøy å se hvor nysgjerrige og lærevillige de var!
Pinnedyr er barnevennlige insekter, og helt ypperlige som kjæledyr!

 

 

 

Så kom endelig den store dagen vi hadde ventet på!
Rett etter jobb rigget jeg opp til tacomiddag i heimen, hentet barna og satte av sted mot flyplassen. En vegg av regn og syndeflod møtte oss på kjøreturen, men skulle ikke få legge en demper på gleden. Nå skal Remy komme hjem!

Med hjemmesnekrede velkomst plakater, står Nora og Kasper klare på Molde lufthavn. De stirrer forventningsfullt utover en hel menneskevrimmel av reisende, i håp om å få et glimt av pappa. De ventet og ventet. Flyet hadde nå landet, og bagasjen skulle plukkes opp.
Kunne den mannen eller han der borte være pappa, grublet de håpefullt. Det var ikke godt å si hva pappa hadde på seg nå, eller hvor han befant seg.
Jeg drar fram kameraet og begynner å filme, velvitende om at det nå nærmet seg. Reaksjonen til barna bare måtte foreviges, for nå er det 1 mnd siden sist de så pappaen sin.

En velkjent skikkelse dukker endelig opp, og barna bykser av sted i hver sin retning. Så finner de pappa Remy og omfavner han som aldri før. Nora og Kasper er fulle av følelser. Det er tydelig at savnet har vært stort..
Remy måtte tilslutt også gi slipp på sine følelser, og tørket tårene flere ganger. Å få fram ord var vanskelig nå..
Kjærligheten og hans sterke bånd til familien er til å ta og føle på. Jeg står bare og filmer, for dette var så rørende vakkert.

Senere bestemte jeg meg for å dele klippet med resten av omverdenen, og la det ut på Instagram. Og da eksploderte det!
Reels videoen gikk plutselig viralt med over 12.000 visninger og 192 likerklikk! Meldingene lot heller ikke vente på seg, og kom fra både fjern og nær. Et helt Norge har latt seg røre av den høyst emosjonelle videoen.
Remy skal ha vært litt bekymret over at andre nå har fått sett han grine. Men jeg kunne forsikre han om at dette bare viser hvilken fantastisk mann han er. Å vise ekte følelser er noe av det vakreste som finnes!
At menn også gråter synes jeg bare er helt nydelig, og en styrke i seg selv.
Mange har sagt til meg nå at jeg er heldig som har en så flott mann, og det er jeg helt enig i. Jeg kunne ikke ha vært mer stoltere over å ha han i mitt liv, og som far til våre barn.

Sjekk reaksjonen i klippet på Instagram ved å søke opp «trinenygardsvoll»❤️

Denne videoen har nå blitt en viral hit i sosiale medier.

 

 

Plutselig ble det søndag, og vi tok turen til Molde kino for å se den siste minion filmen.

 

Her har vi bunkret oss opp med snack og søtsaker. Straks begynner filmen etter et hav av reklamesnutter!

 

Senere etter kinobesøket gikk turen videre til krigsmuseet i Bud. Vi sjekker ut bunkerser som fremdeles står der etter krigens dager.

 

Etterhvert begynner jeg å føle meg kvalm og uvel, noe jeg alltid blir når jeg kommer over noe som kan ha paranormal aktivitet. Opplever dette spesielt på steder som dette. Remy bemerker at det ikke er så gøy å ta meg med på slike turer, når jeg bare ender opp med å bli dårlig.
Hva slags skjebner som skjuler seg her fra krigstiden, vites ikke. Men en ting er sikkert, og det er at noen fremdeles bemanner disse bunkersene, selv etter sin død.

 

Kjærester, tospannet og partners In crime!

 

Vel hjemme ventet saueklippen, og gubben ble raskt plassert i en stol og rett under saksa!

Remy foretrekker meg framfor alle frisører i hele verden, og har virkelig spart på luggen under det lange oppholdet i nord..

Han har grodd over av hår og kunne ikke ha sett mer primitiv ut. Her var det mye å ta tak i!

 

Hårdottene fyker i alle himmelretninger, men aldri før har jeg elsket å se slike spor etter han.

 

Se så!
Der var denne karen endelig ferdigstriglet og omsider klar til å ta fatt på det siviliserte livet igjen.
Det kan nevnes at jeg har gått frisørlinjen før, så litt klipping kan jeg. Her har jeg brukt maskin + saks over kam prinsippet, og gitt han en klassisk herreklipp.

 

                Trine♥

 

1 kommentar
    1. Dette var ett flott og velskrevet blogginnlegg som virkelig viser ekte følelser, glede og tårer..

      Barna som er så uendelig glad og knyttet til pappaen sin. Ei tøff og handlingskraftig mamma som har gått gjennom ild og helvette for og klare alle daglige plikter og full jobb i en hel måned! respekt 🙌🏻😃.

      kjære Remy og Trine. Dere er er ett superpar, ett godt team og gode mennesker. Dere har gått gjennom så mye for og få oppfylt deres drømmer. Flere drømmer skal gå i oppfyllelse i tiden som kommer😊.
      Dere står står sterkt og samlende sammen, en ressurs for hverandre og familien .
      Fortsett med det.

      La aldri ytre giftige krefter få påvirke og forgifte alt det dere har bygd opp. aldri!. jeg snakket om erfaringer!

      Mennesker kan virkelig være slemme. Par som blander seg og påfører andre mennesket smerter og forgiftning er selv ulykkelige og har store problemer i sitt eget forhold. Glem aldri det. Karma vil komme for en dag😇. bare vent……

      Men Remy er sterk og klar, så dere vil få til alt dere drømmer om 🏋‍♀️. Bare fortsett og vær ” partner in chrime “.

      Heier på dere hver eneste dag💞 stor klem fra din tøffe familie i nord😎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg