Blå skøyter, knekte negler og hverdag

Da har det skjedd litt av hvert siden sist i min lille verden!
Det har vært alt fra hverdags trivialiteter og hobby virksomhet, til skole og kompetanseheving. Blir nesten sjokkert over hvor lite tiden begynner å strekke til nå, og for hvor mye en må prestere i ett og alt..

Men det er en utrolig spennende bølge jeg rir på nå, hvor en får verdifull input på flere måter.  Men det koster tid og energi.

Den siste tiden har også bydd på en del innsikt og refleksjon som både har rystet og bydd på varme. Alt i alt kan man si at livet skjer, og avdekke en rekke skjulte sannheter både i oss selv og andre. Enda godt man blir klokere og mer bevisste med årene!

 

Hverdag på hjul

Mye bilkjøring i det daglige, men takknemlig for at jeg kan ta meg dit hvor mulighetene ligger. Bor i landlige omgivelser, så blir et stykke til alt jeg skal dra til..

 

I regi av skolen ble hallen i Kristiansund leid ut til oss studenter, for en aldri så liten skøyteoppvisning- ARRANGERT AV OSS!

Noen i gjengen gruet seg, mens jeg satte lit til mine små barndoms ferdigheter på kunstskøyter. Men dette var for over 20 år siden. Jeg lovte samtlige å være deres støttehjul om jeg greide å stå støtt på skankan. Så fikk det briste og bære.

 

I forkant hadde vi fått beskjed av skolen om å ikke ta med egne skøyter, da vi skulle få dette til låns. Så da parkerte jeg kunstskøytene mine hjemme, og dro til hallen.
Men hva fikk jeg når jeg ankom skøytebua??
Et par høyst robuste hockeyskøyter i kampblå farge!!
Jeg sperret opp øynene, selv om jeg ikke burde blitt overrasket over skoene, da dette tross alt var en arena for hockeysport. Til mitt forsvar har jeg aldri vært inne i en ishall før, så dette brøt kanskje litt med mine forventninger.. Skulle vi virkelig tråkke rundt på isen med disse!?
Da jeg dro på meg flytebryggene, brakk jeg totalt tre negler, noe en annen student også gjorde. Komishowet ble komplett i det vi tok noen prøvende steg ut på isbanen, som klossete elger. Skøytene hadde et helt annet passform og funksjon enn kunstskøyter. For her måtte vi spenne ifra oss fra høyre og venstre for å kunne ta oss framover. Skøytene mine har tagger framme, som gjør det mulig å få grep på isen og oppnå fart. Kjente straks at jeg angret på at jeg la de igjen hjemme!

 

Med «kampskøytene» på beina måtte jeg lære teknikkene på en ny måte, som var uvant for meg.. Da vi gjennomførte div leker sammen med lærer, var jeg den som ble tatt oftest. Men aldri før har jeg ledd så mye av det også, og kjent på sånn herlig skrekkblandet fryd. Å bli jaget er gøy, samtidig som du frykter å bli fanget..
Naturfagslæreren skøt inn at latter gjennom lek er et tegn på trygghet, og at man i en slik tilstand  også er lettere mottakelig for læring. Noe som også kan sees i sammenheng hos barn. Så fikk jeg trøstet meg med det at jeg har en sunn indre natur, til tross for labre ferdigheter på hockeyskøyter🥰

 

Da jeg var 20 år vant jeg en tur til utlandet, i regi av jobben jeg den gang hadde.

Hvor tok ferden tror dere? 😊

 

Nødproviant

I pausene sniker jeg meg noen ganger bort på butikken for litt snacks♥
Utrolig kjekke ansatte som jobber der, som alltid møter meg med smil og varme!
Hverdagen krever mye av kropp og hode, så jeg må ofte ty til slikt for å greie å henge sammen.

 

Møte

Her har jeg vært på et møte, hvor jeg også bestemte meg for å melde meg opp på en workshop innen mindfullness. Takker JA til den verdifulle kunnskapen som jeg nå skal lære, og anvende i både privat og profesjonell sammenheng!

 

Hjemlige trakter

Vel hjemme etter jobb og o.l, venter det flere oppgaver.
Både far og sønn skulle under saksen, så her var det bare å brette opp ermene og la lokkene falle!

 

Herregud..

 

 

Ferdigmalt barnerom

Da har vi omsider blitt ferdige med veggene, og kan parkere malerkosten. Stolt av vår 10 år gamle datter som selv har valgt ut fargen!♥

 

Rosa nekt

Til tross for at vi forsiktig hintet til litt andre sprekere farger, valgte Nora å gå for det praktiske grå.

 

SECRET

På spørsmål om hvilket land jeg vant en reise til, er svaret:

 

 

 

FRANKRIKE

 

Oui!

Jeg dro til den vakre verdensbyen Paris, sammen med andre ansatte i samme bransje. Kjente ingen av dem i det hele tatt..

Holdt også på å miste flyet på tur dit, da jeg brukte litt for lang tid på butikkene på Gardermoen. Et av reisefølget hadde passet vesken min, og kommet bort fra meg. Så jeg fikk ikke kontaktet dem. Lur som jeg var la jeg nemlig mobilen i veska! Alt ble bare rot..
Et utrolig pinlig minne hvor flyet ble holdt igjen som resultat, takket være meg🙈 Men veldig takknemlig over å ha fått en reisedrøm i oppfyllelse i så ung alder. Var også så heldig og fikk med meg konserten med Madonnas «Sticky & Sweet tour», som hun hadde i Paris😁👏🏼

 

 

Tøfling

Twix har lagt sin elsk på mine rosa tøfler♥
De er så gode å gå i at til og med Remy ser sitt snitt i å stjele dem!

 

 

Kalde og solrike dager

Det er kaldt, men merker allerede nå at solen gir varme.
Er heldig som har en jobb hvor jeg daglig er ute i frisk luft:)

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg